آخرین اخبار

دکتر خواجه بیشک: نظارت بر فروشگاه های آرایشی و بهداشتی تشدید می شود
دکتر خواجه بیشک: نظارت بر فروشگاه های آرایشی و بهداشتی تشدید می شود

1401/10/03
تعداد بازدید:49

در بازدید میدانی رئیس اداره نظارت بر مواد خوراکی،آشامیدنی و بهداشتی مطرح شد؛
صدور پروانه های بهداشتی تسهیل می شود

1401/09/22
تعداد بازدید:44

کشف کارگاه داروهای تقلبی در مراغه
کارگاه غیرمجاز داروهای تقلبی در شهرستان مراغه کشف شد

1401/09/12
تعداد بازدید:44

مدیریت غذا و دارو برگزار کرد
چهارمین کمیته فنی قانونی مدیریت غذا و دارو برگزار شد

1401/08/10
تعداد بازدید:50
    تاریخ : پنجشنبه 23 فروردين 1397
    کد 53

    چرا لبنیات سنتی مورد تایید وزارت بهداشت نیست؟

    به نقل ازایرنا، معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با وارد کردن ایرادهایی در خصوص لبنیات سنتی به مردم توصیه کرد از لبنیات پاستوریزه شده استفاده کنند چراکه لبنیات سنتی مورد تائید وزارت بهداشت نیست.
    به نقل از سازمان غذا و دارو، سهیل اسکندری در خصوص تایید یا عدم تایید لبنیات سنتی و شیرهای فله ای افزود: لبنیات سنتی مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست زیرا فرآورده های نام برده ابتدا باید تحت کنترل بوده وپس ازقرار گرفتن در معرض آزمون، سالم سازی شوند و این فعالیتها باید با حضور مدیر فنی صورت پذیرد و پس از اخذ مجوز بهداشتی، مورد تایید سازمان غذا و دارو واقع شود.
     
    وی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو تحت شرایطی خاص برای تعداد انگشت شماری از تولید کنندگان آن هم در برخی شهرستانها مثل زاهدان برای تولید کننده های سنتی، شناسه نظارت صادر کرده است.
     
    اسکندری با نام بردن از بهداشت محیط وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی آنها را متولی نظارت بر لبنیات سنتی معرفی کرد اظهار داشت: اگر بخواهیم نظر رسمی بدهیم لبنیات سنتی به هیچ وجه مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست چرا که محصول مورد تایید ما باید ضوابط ما را هم رعایت کرده باشد وقتی نظر دهنده در این خصوص ارگان دیگری است بدیهی است که از نظر مولفه های ما مورد تایید نباشد.
     
    معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: متاسفانه یکی از دلایل اقبال مردم به لبنیات سنتی این است که تصور می کنند فقط لبنیات صنعتی دارای مواد افزودنی به عنوان نگه دارنده هستند وبه لبنیات سنتی چیزی اضافه نمی شود پس طبیعی و سالم ترهم هستند در حالی که صحیح نیست.
     
    وی گفت: اگر در هر جا و در هر صنفی، انصاف و اخلاق حرفه ای وجود نداشته باشد تقلب قطعا در آن دیده خواهد شد بنابراین نه تنها در لبنیات سنتی هم احتمال افزودن نگهدارنده منتفی نیست بلکه بحث آلودگی و انتقال بیماری در این فراورده ها احتمال دارد.
     
    وی به مصرف کنندگان لبنیات سنتی توصیه کرد: به فرآورده های لبنی دارای مجوز بهداشتی سازمان غذا و دارو اعتماد کنند و با دقت در تاریخ تولید و انقضاء، صرفا این محصولات پاستوریزه را خریداری کنند.
     
    • نوشته شده
    • توسط ???? ???? روابط عمومی ( پایگاه خبری وب دا)
    • تعداد بازدید 48
    • ویرایش شده
    • در ***
    • توسط